Πώς ξεκινάς να σχεδιάζεις το unplannable, αυτό δηλαδή που δεν έχει σχεδιασμό; Εάν υπάρχει ένα πράγμα που το 2020 μας έχει διδάξει με απόλυτη βεβαιότητα… είναι ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Σε μια ραγδαία μεταβαλλόμενη αγορά, η ευελιξία είναι το κλειδί της επιτυχίας. Πρέπει να σχεδιάσετε πολλαπλά σενάρια – θετικά και αρνητικά. Το να μην είστε σε θέση να εκμεταλλευτείτε την ανάκαμψη της αγοράς, μπορεί να είναι τόσο επιβλαβές για την επιχείρησή σας όσο και να μην είστε έτοιμοι να αντιδράσετε σε νέους περιορισμούς.

Πρέπει να διατηρήσετε ενεργή επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες, για να εξασφαλίσετε μια ισχυρότερη ανάκαμψη. Από την αρχή της πανδημίας, μέσα από μια μελέτη που διεξήχθη, έδειξε ότι, όσοι συνέχισαν να προσελκύουν τους πελάτες τους, παρουσίασαν σημαντικά μικρότερη μείωση της κίνησης από εκείνους που απενεργοποίησαν εντελώς τη δραστηριότητα τους.

Τώρα, με προγράμματα εμβολίων στον ορίζοντα, πώς μπορείτε να προετοιμαστείτε για την επιστροφή; Ακολουθούν ορισμένες βασικές τάσεις που πρέπει να γνωρίζετε το 2021.

Θέση

Το πώς θα τοποθετήσετε την επωνυμία σας τους επόμενους μήνες, θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον καθορισμό του πόσο γρήγορα θα ανακάμψετε, καθώς αυτό θα μείνει περισσότερο στο μυαλό των πελατών σας για τα επόμενα χρόνια. Σε κάθε κρίση, οι καταναλωτές στρέφουν την προσοχή τους στα brands τα οποία εμπιστεύονται και γνωρίζουν.

Μάθετε ποιοι είστε. Μάθετε ποιοι είναι οι πελάτες σας. Μην προσπαθήσετε να είστε τα πάντα για όλους τους ανθρώπους. Σχεδιάστε που θέλετε να στρέψετε την προσοχή σας. Σε οικογένειες; Σε ζευγάρια; Σε ανθρώπους που εργάζονται απομακρυσμένα;

Η ασφάλεια είναι βασική απαίτηση, αλλά δεν είναι το “προϊόν” σας

Μια πρόσφατη έρευνα, έδειξε ότι το 96% των ταξιδιωτών αξιολογεί τα μέτρα καθαριότητας και υγιεινής ως σημαντικά ή ζωτικής σημασίας κατά την κράτηση ενός ταξιδιού. Ωστόσο, ενώ πρέπει να τηρείτε τα μέτρα ασφαλείας των επισκεπτών, μην το κάνετε αυτό το μόνο σας μήνυμα. Μην επικεντρωθείτε μόνο σε αυτό.

Εμπνεύστε και ενημερώστε

Σύμφωνα με έρευνες, το 70% των ταξιδιωτών θέλουν έμπνευση από έναν ιστότοπο καταλυμάτων. Ωστόσο, το 60% του περιεχομένου στους περισσότερους ιστότοπους επικεντρώνεται μόνο σε γενικές πληροφορίες, όπως διαδικασίες check-in και check-out, διαθέσιμες παροχές, πρωτόκολλα καθαρισμού κ.λπ.

Είναι επιτακτική ανάγκη να επιτύχετε τη σωστή ισορροπία στο να εμπνεύσετε τους ταξιδιώτες, ενώ τους δίνετε τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνουν μια κράτηση. Φροντίστε να έχετε μια κατανοητή διαδικασία κράτησης, κατανοητά γραμμένες τις πολιτικές σας, τις παροχές και υπηρεσίες, φροντίστε να δώσετε ευπαρουσίαστες εικόνες του χώρου σας, φωτεινές, καθαρές που ωθούν κάποιον να κάνει κράτηση. Μην αμελείτε να γράψετε πληροφορίες για την περιοχή σας, την γειτονιά ή το χωριό. Τι μπορεί να βρει κανείς τριγύρω, τι αξίζει να επισκεφθεί, να δοκιμάσει. Κάντε μία διαδρομή από παραλίες, διάσημα αξιοθέατα, χωριά, μουσεία κλπ. Όταν ο επισκέπτης, μπαίνει στην ιστοσελίδα σας πρέπει να έχει μία ολοκληρωμένη εικόνα και όσο πιο σωστά του παρέχετε τις πληροφορίες τόσο περισσότερο τον ωθείτε να κάνει κράτηση μαζί σας.

Η χρήση του κινητού επιταχύνεται

H δραστηριότητα κινητής τηλεφωνίας αντιπροσωπεύει ένα ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό κρατήσεων καταλυμάτων από τον Μάρτιο του 2020. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η επισκεψιμότητα από κινητά έχει αυξηθεί κατά 17%, ενώ τα έσοδα από κινητά είναι 47%. Τώρα είναι η ώρα να ελέγξετε τον ιστότοπό σας και τη διαδικασία κράτησης από κινητό.

Το Staycation είναι το buzzword, αλλά όχι η λέξη-κλειδί

Το 2021 μπορεί κάλλιστα να είναι το «έτος της διαμονής». Ωστόσο, ενώ η εγχώρια ταξιδιωτική αγορά θα πρέπει να είναι απολύτως η βραχυπρόθεσμη εστίασή σας, προσέξτε ποιες λέξεις-κλειδιά στοχεύετε τόσο με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης όσο και με τις πληρωμένες διαφημίσεις

Ενώ υπήρξε σίγουρα μια αύξηση στις αναζητήσεις διαμονής, η συντριπτική πλειοψηφία εξακολουθεί να αναζητά ανά τοποθεσία / προορισμό. Για παράδειγμα, όροι όπως «διακοπές στη Ρώμη», «διαμονή στα Χανιά» κ.ά.

Άμεση κράτηση

Μια πρόσφατη μελέτη σχετικά με τη διαδικτυακή διανομή ταξιδιωτικών κρατήσεων αποκάλυψε μια προφανή μετατόπιση της αγοραστικής συμπεριφοράς των επισκεπτών κατά τη διάρκεια του 2020.

Οι OTAs περιορίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παύοντας να υποβάλλουν προσφορές για επωνυμίες σε διαφημίσεις επί πληρωμή. Τώρα οι OTAs αντιπροσωπεύουν, κατά μέσο όρο, το 41% των κρατήσεων, ενώ οι άμεσες κρατήσεις ιστότοπων που αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο 59%, παρουσιάζοντας μια αύξηση 17%.

Η πρόκληση για το 2021 θα είναι τόσο η διατήρηση όσο και η ανάπτυξη αυτής της αλλαγής στη συμπεριφορά κρατήσεων. Οι δημοσιονομικές επενδύσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ και τη διαδικτυακή διαφήμιση μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στην μείωση του κόστος διανομής. Επιπλέον, θα ήταν σκόπιμο να αναθεωρήσετε τυχόν προνόμια «Book Direct» που προσφέρετε για να διασφαλίσετε ότι θα εμφανίζονται σε εμφανή θέση στον ιστότοπό σας και στα μηνύματα μάρκετινγκ

Στόχευση κοινού

Περισσότερο από ποτέ, θα είναι ζωτικής σημασίας να επικεντρωθούμε στο πώς στοχεύετε βασικά είδη κοινού. Χρησιμοποιήστε όλα τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας. Google Analytics, στόχευση διαφημίσεων Google, δημογραφική στόχευση στο Facebook κ.ά., για να αξιοποιήσετε τόσο τους εγχώριους ταξιδιώτες όσο και το νέο άνοιγμα των διεθνών ταξιδιών. Δημιουργήστε προκαθορισμένα είδη κοινού για μεμονωμένες χώρες, έτσι ώστε να καταγράψετε γρήγορα τυχόν ξαφνικές αυξήσεις στην επισκεψιμότητα αναζήτησης. Αυτή η προσέγγιση θα σας βοηθήσει να κατανείμετε τους προϋπολογισμούς διαφήμισης στο διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά, αυξάνοντας την απόδοση της επένδυσής σας.

Εν ολίγοις, να είστε έτοιμοι να στοχεύσετε τον σωστό πελάτη στο σωστό κανάλι, με το σωστό μήνυμα την κατάλληλη στιγμή.

Συμπέρασμα

Ελπίζουμε ότι αυτές οι τάσεις θα σας βοηθήσουν στο μέλλον και θα σας δώσουν μία αισιοδοξία. Μέσα από έρευνα σχετικά για την πρόθεση των επισκεπτών για ταξίδια, δηλώνεται ότι το 96% των επισκεπτών θέλει να ταξιδέψει το 2021. Επομένως, θα πρέπει να εστιάσετε στα ακόλουθα για να είστε έτοιμοι να τους υποδεχτείτε.

  • Σχέδιο για πολλά σενάρια – η ευελιξία είναι το κλειδί.
  • Να είστε ξεκάθαροι με τη θέση σας.
  • Η ασφάλεια δεν είναι το προϊόν σας (αυτό που πουλάτε, είναι κάτι συμπληρωματικό).
  • Εμπνεύστε περισσότερo από το να ενημερώσετε.
  • Βελτιστοποιήστε την εμπειρία σας στο κινητό.
  • Στόχευση κατά συμπεριφορά αναζήτησης.
  • Οι προορισμοί πωλούν.
  • Επωφεληθείτε από τη μετάβαση στην άμεση κράτηση.