Οι μέσες δαπάνες των επισκεπτών για εστίαση είναι 500 Euro , για αγορές προϊόντων 251 , ενώ οι δαπάνες ενοικίασης οχήματος είναι σταθερά πάνω από 315 Euro.
Σχετικά με τις ηλικιακές κατηγορίες, συνεχίζεται η επαναφορά των τουριστών ηλικίας 45-55 ετών σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη 2021 και 2022 και έτσι πλησιάζει σε επίπεδα εποχής 2019, με την έλευση επισκεπτών από όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Εννέα στους δέκα αλλοδαπούς τουρίστες όχι μόνο θα επιθυμούσε να ξαναεπισκεφθεί τη Δυτική Κρήτη αλλά θα το σύστηνε ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους. Επίσης, ένας στους τρεις αλλοδαπούς επισκέπτες δηλώνει ότι θα επισκεπτόταν την περιοχή και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου αν υπήρχε απευθείας ανταπόκριση από την πόλη του, γεγονός που αναδεικνύει τη δυναμική του προορισμού για επέκταση της τουριστικής περιόδου.
Οι κύριοι λόγοι που επισκέπτονται τη Δυτική Κρήτη οι τουρίστες με σειρά κατάταξης είναι:
- Οι παροχές υπηρεσιών,
- Η ποιότητα διαμονής στις παραλιακές εγκαταστάσεις,
- Η ηρεμία διακοπών που προσφέρει το νησί,
- Οι παραλίες και γενικότερα το τοπίο και το περιβάλλον,
- Η κρητική γαστρονομία
Μεγάλο και φέτος είναι το ποσοστό των αλλοδαπών τουριστών που προτιμούν τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις τύπου AirBnB, αφού περίπου το 15% των επισκεπτών επιλέγει να διαμένει σε τέτοια καταλύματα.
Τα ξενοδοχεία, παραμένουν στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των τουριστών, με πάνω από τους μισούς από αυτούς να τα επιλέγουν, ενώ σχεδόν δύο στους τρεις τουρίστες προτιμούν πολυτελή ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων. Οι βίλες μετά τον διπλασιασμό προσφοράς που παρατηρήθηκε στην περίοδο 2019-21 έχουν φτάσει σταθερά το ποσοστό τους πάνω από 7%. Ο μέσος όρος διανυκτέρευσης στα τουριστικά καταλύματα και φέτος κινείται πάνω από 9 διανυκτερεύσεις.
Σχεδόν 2 στους 3 αλλοδαπούς επισκέπτες πραγματοποιούν διακοπές με τον/τη σύζυγο/σύντροφο, ενώ έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν οι οικογενειακές διακοπές με παιδιά.
Οι επισκέπτες της Δυτικής Κρήτης επιλέγουν τις παραλίες κυρίως του Ελαφονησίου αλλά και αυτές των Μπάλου και Φαλασάρνων, ενώ εξίσου σημαντικός αριθμός τουριστών πραγματοποιεί επισκέψεις σε μοναστήρια, εκκλησίες, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Αναφορικά με τα τοπικά προϊόντα διατροφής, ο αλλοδαπός τουρίστας μένει πολύ ικανοποιημένος από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων αυτών, ενώ φέτος δείχνει να προβαίνει σε αγορές μεγαλύτερες από άλλες χρονιές καθώς και σε ποικιλία προϊόντων. Για πρώτη φορά το ελαιόλαδο μαζί με τα τοπικά τυριά ανεβαίνουν στις δύο πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των αλλοδαπών τουριστών με το κρασί να έρχεται στην τρίτη θέση. Ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζουν φέτος το κρητικό μέλι καθώς και ο φυσικός χυμός πορτοκαλιού.
Σχεδόν οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες θα ενδιαφερόντουσαν για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, έξι στους δέκα θεωρούν ότι τα τουριστικά καταλύματα πραγματοποιούν δράσεις που είναι φιλικές προς το περιβάλλον, ενώ η πλειοψηφία των αλλοδαπών επισκεπτών έμειναν ευχαριστημένοι από τις διαθέσιμες διαδικτυακές πληροφορίες αναφορικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, υποδομές, αξιοθέατα και διάφορες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στην περιοχή, με περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης.
Οι αλλοδαποί τουρίστες συνεχίζουν να εκφράζουν τη δυσαρέσκεια τους σχετικά με την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και της σήμανσης, ενώ το σύστημα αποκομιδής και περισυλλογής απορριμμάτων χρήζει περαιτέρω αναβάθμισης, καθώς πραγματοποιείται και έντονη χρήση πλαστικών κυρίως στην πόλη των Χανίων.
Πηγή: https://imerisia.gr