Non-refundable τιμές: Η σημασία τους κι όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Share This Post

Η προετοιμασία ενός ταξιδιού αποτελεί ιεροτελεστία για την πλειοψηφία των
ταξιδιωτών που προετοιμάζουν τις αποδράσεις τους προκειμένου να ανακαλύψουν
προορισμούς, να περιηγηθούν σε νέες εμπειρίες και να δημιουργήσουν ανεξίτηλες
αναμνήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, το τουριστικό κατάλυμα που θα διαμείνουν αποτελεί
μείζονος σημασίας επιλογή, ενώ οι ακυρωτικές πολιτικές τιμών στις κρατήσεις
αναδεικνύονται σε καθοριστικό παράγοντα που επηρεάζει τη συνολική εμπειρία των
επισκεπτών αλλά και τη λειτουργία της βιομηχανίας της φιλοξενίας.

Πώς αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία τις ακυρώσεις; Τι γίνεται όταν τα σχέδια
αλλάζουν απροσδόκητα; Πρόκειται για μια σειρά από τα ερωτήματα που γεννιούνται
κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού ενός ταξιδιού. Σε συνάρτηση με τις
ερωτήσεις που εύλογα ανακύπτουν, οι μη επιστρεπτέες πολιτικές κρατήσεων στα
ξενοδοχεία και εν γένει στα τουριστικά καταλύματα διαδραματίζουν, πλέον,
καθοριστικό ρόλο αναφορικά με τις αλλαγές που επιφέρουν, τόσο για τους ταξιδιώτες
όσο και για τις επιχειρήσεις.

Τι είναι οι non-refundable τιμές

Non-refundable τιμή σημαίνει μη επιστρέψιμη τιμή στην ελληνική γλώσσα.
Ουσιαστικά, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη πολιτική ο πελάτης δύναται να λάβει
μειωμένη τιμή επειδή η κράτηση δεν επιδέχεται τροποποίησης ή
ακύρωσης. Επομένως, ο επισκέπτης μπορεί να προχωρήσει σε κράτηση δωματίου
ξενοδοχείου ή τουριστικού καταλύματος έχοντας εξασφαλίσει μια ιδιαίτερα
ικανοποιητική έκπτωση με την προϋπόθεση ότι το ποσό που πρόκειται να καταβάλει
δεν επιστρέφεται, δηλαδή πληρώνει το πλήρες τίμημα και δεν μπορεί να
πραγματοποιήσει δωρεάν αλλαγές ή ακύρωση.

Η σημασία τους

Σημειώνεται ότι ο non-refundable τιμοκατάλογος αποφέρει μια σειρά καίριων
πλεονεκτημάτων για τις τουριστικές επιχειρήσεις σχετικά με την αύξηση των
εσόδων, τη διαχείριση της ζήτησης και τη μείωση του κινδύνου. Αρχικά, συμβάλλει
δυναμικά στην αποτελεσματική διαχείριση των εσόδων, ελαχιστοποιώντας τον
αντίκτυπο και το ποσοστό ακυρώσεων, ενώ διασφαλίζει σταθερά έσοδα για την

επιχείρηση, δίνοντας, παράλληλα, τη δυνατότητα να διατεθεί το ίδιο δωμάτιο-

κατάλυμα προς κράτηση σε άλλον επισκέπτη, ακόμα και σε περίπτωση που ο πελάτης

– που επέλεξε τη μη επιστρέψιμη πολιτική ακύρωσης της κράτησης – δεν εμφανιστεί.
Επιπροσθέτως, οι επιβεβαιωμένες κρατήσεις διασφαλίζουν λιγότερες καθυστερήσεις
στις εισπράξεις άρα αμβλύνουν την ανησυχία κι αντιμετωπίζουν την αβεβαιότητα,
αφού μειώνουν τον κίνδυνο απώλειας εσόδων λόγω απρόβλεπτων ακυρώσεων ή
αλλαγών στις κρατήσεις. Επιπλέον, η ταμειακή ροή τείνει να εμφανίζεται
βελτιωμένη, ειδικά εφόσον η επιχείρηση χρήζει ανάγκης μετρητών χρημάτων,
βελτιώνοντας έτσι τη διαχείριση των οικονομικών της πόρων.
Υπογραμμίζεται ότι μετά το Covid – 19, παρατηρήθηκε μια νέα αρνητική τάση στον
τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας. Οι ταξιδιώτες προτιμούν να προχωρούν σε
κρατήσεις σε πολλά καταλύματα – κατά μέσο όρο σε περισσότερα από τέσσερα – για

τις ίδιες ημερομηνίες, επωφελούμενοι των ελαστικών ακυρωτικών πολιτικών που

επιτρέπουν δωρεάν ακυρώσεις αρκετό χρονικό διάστημα πριν την άφιξη τους.
Αποτέλεσμα; Ο επισκέπτης εκμεταλλεύεται στο έπακρο το «παράθυρο» της
ακύρωσης και τελευταία στιγμή επιλέγει ένα κατάλυμα της αρεσκείας του,
ακυρώνοντας τα υπόλοιπα που είχε δεσμεύσει, δίχως να υπολογίζει τη ζημιά που έχει
προκαλέσει στις επιχειρήσεις.

Με γνώμονα μια υγιή ισορροπία μεταξύ επισκεπτών και τουριστικών επιχειρήσεων, η
επιτυχής εφαρμογή του non-refundable τιμοκαταλόγου συνδυάζεται με την
προσαρμογή των τιμών στις ανάγκες των πελατών. Πιο συγκεκριμένα, κατά τις
περιόδους υψηλής ζήτησης, οι μη επιστρέψιμες τιμές δύναται να οριστούν σε
υψηλότερα επίπεδα, αντανακλώντας τον αυξημένο ανταγωνισμό και τη ζήτηση για
διαμονή. Αντίστοιχα, κατά τις περιόδους χαμηλής ζήτησης, μπορεί να είναι
σημαντικό να προσφέρονται μη επιστρέψιμες τιμές σε χαμηλότερα επίπεδα
προκειμένου να επιτευχθεί προσέλκυση επισκεπτών που οδηγεί σε υψηλή πληρότητα.

Συνοψίζοντας, οι μη επιστρεπτέες πολιτικές κρατήσεων αναδεικνύονται ως κρίσιμο
εργαλείο για την λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων, προσφέροντας
ταυτόχρονα ασφάλεια και στους ταξιδιώτες. Από τη μία πλευρά, δίνουν τη
δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαμβάνουν ελκυστικές τιμές, ενώ από την άλλη
εξασφαλίζουν οικονομική σταθερότητα για τις επιχειρήσεις που ανασαίνουν από τον
περιττό αντίκτυπο των ακυρώσεων.

Πάντως, με την επέκταση της εφαρμογής των μη επιστρεπτέων τιμών, οι τουριστικές
επιχειρήσεις επιδεικνύουν ευφυΐα και ευελιξία στην προσαρμογή τους στις συνεχώς
μεταβαλλόμενες συνθήκες, στοιχείο που ενισχύει την ανταγωνιστικότητά τους και
συμβάλλει στη διατήρηση μιας βιώσιμης και ανθεκτικής βιομηχανίας τουρισμού,
προετοιμάζοντας την για τις προκλήσεις που ξεδιπλώνει το μέλλον.

Διαβάστε περισσότερα

Tips & Tricks

Revenue Management: Το κλειδί για Αυξημένη Κερδοφορία στα Τουριστικά Καταλύματα

Στον διαρκώς εξελισσόμενο και ανταγωνιστικό κλάδο του τουρισμού, η αποτελεσματική διαχείριση εσόδων (Revenue Management) αποτελεί βασικό πυλώνα επιτυχίας για κάθε τουριστικό κατάλυμα.  Από ξενοδοχεία και