SEO για ξενοδοχεία, & μικρά καταλύματα

αναλυση τιμων για καταλυματα τουρισμου στην airbnb

Share This Post

SEO για ξενοδοχεία, βίλες & μικρά καταλύματα

Σίγουρα κάθε ξενοδοχείο μπορεί να πάρει το τέλειο SEO με ένα συνεχή προϋπολογισμό για μάρκετινγκ.

Αλλά τι γίνεται με τα ξενοδοχεία με περιορισμένους πόρους μάρκετινγκ;

Τι γίνεται με ξενώνες, ενοικιαζόμενα δωμάτια, Bed & Breakfast, βίλες και άλλα μικρά καταλύματα;

Είναι πιο δύσκολο για μια μικρή επιχείρηση να επενδύσει σε SEO.Τα καλά νέα είναι ότι είναι δυνατό και χωρίς να πληρώσετε. Δείτε πως μπορείτε να ξεκινήσετε

Προσδιορίστε τις προσδοκίες σας

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική στην οποία δεν υπάρχουν συντομεύσεις για την επιτυχία της και, ενδεχομένως, να μην δείτε κάποια αποτελέσματα για μήνες ή ακόμη και χρόνια (πρέπει όμως να είστε προετοιμασμένοι για αυτό).

Σκεφτείτε το SEO σαν μια επένδυση στο χρηματιστήριο :σίγουρα μερικοί τυχαίνει να κερδίζουν γρήγορα, ενώ άλλοι -οι περισσότεροι επενδυτές- δεν κατορθώνουν κάτι τέτοιο.

Γίνετε “Ειδικός στο SEO”

Οι μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων έχουν ομάδες για την οργάνωση του SEO. Ίσως χρειαστείτε και εσείς, ίσως έχετε ήδη έναν ειδικό για την ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας ή ίσως έχετε κάποιον που δημιουργεί περιεχόμενο και κάνει την διαχείριση στα social media. Εάν έχετε ένα τέτοιο πρόσωπο, τότε θα πρέπει να αναλάβει τα καθήκοντα της SEO στρατηγικής σας.

Εάν δεν έχετε έναν υπάλληλο που να το κάνει αυτό ή την οικονομική άνεση για να προσλάβετε έναν, τότε θα πρέπει να το κάνετε μόνοι σας και να είναι όσο πιο κατανοητό και απλό γίνεται. Αντιλαμβανόμαστε ότι, είστε ήδη απασχολημένοι με την διαχείριση του καταλύματος σας και ότι ο χρόνος σας είναι πολύ περιορισμένος, αλλά είναι απαραίτητη η προβολή σας στο διαδίκτυο για την επιτυχία της επιχείρησης σας.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να αξιοποιήσετε χρόνο και να εργαστείτε στο SEO κομμάτι, είναι να απλουστευθούν άλλες πτυχές της επιχείρησής σας. Πάρα πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Excel για τη διαχείριση των καθημερινών δραστηριοτήτων τους. Επενδύστε σε ένα απλό αλλά αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης για να ελευθερώσετε το χρόνο σας και,στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε αυτό το χρόνο για να σχεδιάσετε τη στρατηγική SEO σας.

Βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας

Υπάρχουν αμέτρητοι οδηγοί για το πώς να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας στο SEO. Η αλήθεια είναι ότι η επιτυχία ή η αποτυχία της SEO- στρατηγική σας δεν εξαρτάται από τις τεχνικές βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας. Περισσότερο στηρίζεται στο περιεχόμενο που παράγετε γύρω από αυτή, παρά στο τεχνικό κομμάτι.

Μπορείτε να βελτιστοποιήσετε σχεδόν οποιαδήποτε ιστοσελίδα για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό περιλαμβάνει και το WordPress, το πιο δημοφιλές σύστημα διαχείρισης περιεχομένου στον κόσμο. Μόλις επιλέξετε την πλατφόρμα σας, αφιερώστε λίγο χρόνο στο να βρείτε οδηγούς για το πώς να βελτιστοποιήσετε το σύστημα SEO. Περάστε λίγο χρόνο στην αναζήτηση πληροφοριών που θα σας βοηθήσουν, και δημιουργήστε το δικό σας μοναδικό περιεχόμενο. Εάν έχετε έναν πάροχο για την φιλοξενία της ιστοσελίδας σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του για να διορθώσετε τα τεχνικά ζητήματα του SEO.

Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό μέρος της στρατηγικής SEO σας. Αν δεν έχετε περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας, τότε η Google δεν θα βρει κάποια λέξη για την οποία θα σας συσχετίσει με τον χρήστη που την αναζητά, έτσι ώστε να σας κατατάξει σε μια θέση στην μηχανή αναζήτησης της. Όσο πιο ποιοτικό είναι το περιεχόμενο που παράγεται, τόσο περισσότεροι επισκέπτες θα σας βρίσκουν από τις μηχανές αναζήτησης και τόσο περισσότερους επισκέπτες θα έχετε στην ιστοσελίδα σας. Έτσι, το περιεχόμενο κι η ταχύτητα με την οποία μπορείτε να το παράγετε, επηρεάζει θετικά τη στρατηγική SEO σας.

Δώστε Έμφαση

Εάν δεν είστε μια μεγάλη εταιρεία ίσως και να μην μπορείτε να έχετε περιεχόμενο για κάθε θέμα που μπορεί να σχετίζεται με το κατάλυμά σας. Έτσι, αν δεν μπορείτε να είστε ειδικοί σε όλα, μπορείτε να επικεντρωθείτε σε ένα πράγμα.

Τι είναι μοναδικό στην περιοχή σας για το οποίο θα μπορούσατε να παρέχετε σωστές πληροφορίες; Τι μπορείτε να γράψετε γι ‘αυτό, έτσι ώστε οι χρήστες να το βρουν ενδιαφέρον και θα τους τραβήξετε το ενδιαφέρον;

Εστιάστε σωστά, δώστε έμφαση και κάντε το, κομμάτι της επιχείρησης σας. Γράψτε σχετικά μ’ αυτό και κάντε μια δημοσίευση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, έτσι ώστε οι επισκέπτες να το αναζητάνε σε σας αντί σε άλλες ιστοσελίδες.

Έρευνα σε λέξεις- κλειδιά

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διερευνηθούν τα είδη των λέξεων που χρησιμοποιούν οι χρήστες ώστε να βρουν επιχειρήσεις, όπως η δική σας,πριν κάνουν την κράτηση του ταξιδιού τους. Ένα δωρεάν εργαλείο για την εύρεση λέξεων- κλειδιών είναι το Keyword Planner της Google. Μπορείτε να ανακαλύψετε τις λέξεις με τις οποίες οι χρήστες βρήκαν την ιστοσελίδα σας, καθώς και τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας. Μπορείτε, επίσης, να καταλάβετε πόσο ανταγωνιστική είστε χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως της Moz( επι πληρωμή) με το οποίο μπορείτε να ανακαλύψετε λέξεις- κλειδιά που θα σας εμφανίζουν σε υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Το να μπορούμε να κατανοήσουμε τη χρήση αυτών των εργαλείων είναι απαραίτητη για την επιλογή των σωστών λέξεων- κλειδιών που θα χρησιμοποιήσουμε στην παραγωγή του περιεχόμενου μας.

Παρακάτω θα βρείτε μία άξια προς ανάγνωση εμπειρία για να καταλάβετε πως λειτουργεί όλο αυτο. Κάποτε υπήρξε μία έρευνα σχετικά με λέξη- κλειδί για έναν πελάτη. Ο πελάτης έπαιρνε μεγάλη επισκεψιμότητα από την λέξη χελώνες, “caretta-caretta”!

Με μία αναζήτηση στην Google ενημερωθήκαμε ότι οι χελώνες “caretta-caretta” εμφανίζονται μία φορά το χρόνο και βγαίνουν από τη θάλασσα για να γεννήσουν τα αυγά τους στην άμμο. Αυτό το γεγονός είναι ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο. Ο πελάτης δεν είχε κανένα περιεχόμενο για τις caretta-caretta στην ιστοσελίδα του, γι ‘αυτό και δημιούργησε μια στρατηγική περιεχομένου γύρω από τις caretta-caretta και κέρδισε και την ανάλογη επισκεψιμότητα.

Η έρευνα στις λέξεις- κλειδιά θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε πράγματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να την επιχείρηση σας και να αφορούν την περιοχή σας και να τραβήξετε πελάτες που ίσως να τους ενδιαφέρουν.

Κοινοποιήσετε το περιεχόμενό σας

Μόλις αρχίσετε να δημιουργείτε περιεχόμενο, θα πρέπει να το προωθήσετε στα κοινωνικά μέσα. Δεν πρέπει να εξαρτάστε μόνο από τους φίλους και την οικογένειά σας και να ελπίζετε ότι το περιεχόμενο που κοινοποιήσατε στο Facebook θα γίνει “viral”. Η σωστή συνταγή για την επιτυχία σας είναι μόνον,εάν, προωθήσετε το περιεχόμενό σας με διαφημίσεις.

Ας πούμε ότι έχετε κάνει ένα οδηγό σχετικά με τις caretta-caretta και τα καλύτερα σημεία που αυτές εμφανίζονται. Έπειτα κάνετε μια δημοσίευση στο Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, κτλ. Στη συνέχεια, όμως, θα πρέπει να προχωρήσετε ακόμη περισσότερο.

Πώς;

Βρείτε μερικά δημοφιλή blogs για τις caretta-caretta και στείλτε e-mail στους ιδιοκτήτες ή δημοσιογράφους και ζητήστε τους να μοιραστούν τον οδηγό σας.

Βρείτε τοπικές επιχειρήσεις και επικοινωνήστε μαζί τους και ρωτήστε αν θα έκαναν δημοσίευση τον οδηγό σας στις ιστοσελίδες τους.

Στείλτε e-mail σε τοπικές εφημερίδες και βρείτε online κοινότητες για να μοιραστούν το οδηγό σας

Πληρωμένη Διαφήμιση

Κάθε φορά που ξοδεύετε χρήματα για διαφημίσεις, θα ανακαλύψετε ότι παίρνετε και μια αύξηση στην οργανική επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης. Ωστόσο, η Google δήλωσε ότι δεν βελτιώνει την κατάταξη μιας ιστοσελίδας μόνο και μόνο επειδή η ιστοσελίδα αγοράζει διαφημίσεις. Παρ ‘όλα αυτά, έχουμε παρατηρήσει ότι οι επιχειρήσεις που ξοδεύουν χρήματα σε διαφημίσεις τείνουν να παίρνουν περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα και αυτό είναι που τις κατατάσσει ψηλότερα στις μηχανες αναζήτησης.

Δημιουργήσετε και εσείς μια διαφήμιση εύκολα και γρήγορα χρησιμοποιώντας το Google Adwords ή το Facebook Ads.

Πριν όμως, ξεκινήσετε την διαφήμιση, κάντε έναν προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ σας. Ακόμα κι αν δεν είχατε την πρόθεση να ξεκινήσετε κάποια διαφήμιση, μπορεί να αξίζει τον κόπο να δημιουργήσετε μερικές καμπάνιες με περιορισμένο προϋπολογισμό για να δείτε πώς θα πάει. Μπορείτε να ξεκινήσετε με 50-100€ την εβδομάδα, ή και λιγότερο-δεν χρειάζεται να είναι πολλά. Αλλά κάντε έστω μια δοκιμή και, στη συνέχεια, συγκρίνετε την οργανική επισκεψιμότητα σας πριν ξεκινήσετε τη διαφήμιση. Μετά, αν έχει βελτιωθεί, μπορείτε να επεκτείνετε την διαδικτυακή διαφήμιση σας.

Τι είναι το Billboard Effect;

Το Billboard Effect περιγράφει το φαινόμενο με το οποίο η ιστοσελίδα σας παρουσιάζει μια βελτίωση στις απευθείας κρατήσεις σας κατά τουλάχιστον 25% όταν αρχίσετε να κάνετε εγγραφή στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (ΟΤΑ).

Λειτουργεί κάπως έτσι:

Ο επισκέπτης σας πηγαίνει στην Expedia για να οργανώσει το ταξίδι του, εκεί, από μια ωραία φωτογραφία θα ανακαλύψει το κατάλυμά σας, αλλά δεν θα μείνει μόνο εκεί, θα θελήσει να μάθει περισσότερα για εσάς. Θα ανοίξει μια νέα καρτέλα στο πρόγραμμα περιήγησης και θα πληκτρολογήσει το όνομα της επιχείρησης ή του καταλύματος σας στην Google. Η ιστοσελίδα σας θα εμφανιστεί στις πρώτες θέσεις και αν έχετε μια σωστά ενημερωμένη ιστοσελίδα και κάποια καλύτερη προσφορά, θα επιλέξει να κάνει την κράτηση του με εσάς αντί με την Expedia και έτσι θα γλιτώσετε την προμήθεια που θα σας έπαιρνε. Αυτό είναι το Billboard Effect και επίσης μπορεί να βελτιώσει το SEO σας. Η Google έχει την τάση να επιβραβεύει τις ιστοσελίδες που εμφανίζουν εκθετικές μετρήσεις γύρω από την επωνυμία τους με καλύτερη κατάταξη.

Αυτός είναι ένας τρόπος για να καταλάβει η Google ότι οι άνθρωποι ξέρουν για σας και την χρησιμοποιούν για να σας αναζητήσουν,ενώ όσο περισσότερες αναζητήσεις έχετε τόσο θα βελτιώνεται και το SEO σας. Αξιοποιώντας το Billboard Effect δέχεστε περισσότερες αναζητήσεις στη Google. Οπότε μην χρονοτριβείτε άλλο και κάνετε εγγραφή και καταχώρηση του καταλύματός σας σε μερικά από τα ΟΤΑ.

Εάν ανησυχείτε για διπλοκρατήσεις, χρησιμοποιήστε την υπηρεσία μας για να βεβαιωθείτε ότι η διαθεσιμότητα του καταλύματός σας θα είναι πάντα ενημερωμένη.

Εταιρικά Προφίλ

Δημιουργήστε όσα περισσότερα εταιρικά προφίλ μπορείτε και προσπαθήστε να τα κρατήσετε ενεργά. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο όπως Moz Local (επί πληρωμή) για να ανακαλύψετε νέους καταλόγους επιχειρήσεων που μπορείτε να κάνετε εγγραφή.

Αυτό που ισχύει είναι ότι: η Google θέλει να δει αναζητήσεις σχετικά με την επωνυμία σας. Γενικά,της αρέσει να βλέπει πολλά εταιρικά προφίλ της επιχείρησης σας σε καταλόγους, αλλά, και παραπομπές που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας. Μπορεί ήδη να έχετε καταχωρήσει το κατάλυμά σας σε διάφορες ιστοσελίδες,αλλά αν το όνομα του ξενοδοχείου ή της βίλλας σας έχει ορθογραφικά λάθη στις μισές από αυτές λέξεις ή λάθος διεύθυνση, τότε αυτό μπερδεύει την Google. Αλλά, αν όλα τα εταιρικά σας προφίλ είναι πλήρεις, τότε αυτό δίνει την εμπιστοσύνη στην Google όσον αφορά την ποιότητα των πληροφοριών που έχει για εσάς και αυτό καθιστά πιο πιθανό να σας προωθήσει. Βεβαιωθείτε ότι τα προφίλ σας έχουν σωστή ορθογραφία, σωστές πληροφορίες επαφής και χρήσιμες περιγραφές.

Κάντε εγγραφή ή ενημερώσετε την καταχώρηση της επιχείρησής σας στο Google Places Business, Bing για επιχειρήσεις, TripAdvisor κτλ..

Σύνοψη

Ό,τι αναλύσαμε παραπάνω σίγουρα είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι ‘αυτό. Αλλά κανείς δεν περιμένει από εσάς να τα οργανώσετε όλα αυτά σε μια μέρα. Αυτό που σας συμβουλεύουμε να κάνετε είναι να δημιουργήσετε μια στρατηγική, να την χωρίσετε σε φάσεις και να δώσετε σε κάθε φάση μια ημερομηνία λήξης. Εργαστείτε σε αυτό σιγά-σιγά και με την πάροδο του χρόνου θα συνειδητοποιήσετε ότι έχετε μια ιστοσελίδα με φοβερό περιεχόμενο, καθώς και μια ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής ενημέρωσης. Τότε θα ανακαλύψετε ότι η οργανική σας αναζήτηση αυξάνεται εκθετικά στο Google Analytics και ότι οι περισσότερες από τις άμεσες κρατήσεις σας έρχονται από την Google και δεν θα χρειάζεται να πληρώνετε πλέον προμήθειες στα διάφορα ΟΤΑ..

Είναι ένα μακρύ ταξίδι, που όμως αξίζει

Διαβάστε περισσότερα

Tips & Tricks

Revenue Management: Το κλειδί για Αυξημένη Κερδοφορία στα Τουριστικά Καταλύματα

Στον διαρκώς εξελισσόμενο και ανταγωνιστικό κλάδο του τουρισμού, η αποτελεσματική διαχείριση εσόδων (Revenue Management) αποτελεί βασικό πυλώνα επιτυχίας για κάθε τουριστικό κατάλυμα.  Από ξενοδοχεία και